Zatímco obecná populace se zaměřuje ve své pomoci častěji na nevinné a bezbranné, jako jsou děti a zvířata, dolaroví milionáři chtějí svými dobročinnými aktivitami častěji rozvíjet lidský kapitál. Podporují tak více mládežnický sport, vzdělávání, kulturu či nezávislou žurnalistiku.

Zevrubně vzato dalo by se říci, že dolaroví milionáři svou pomocí velmi často suplují roli státu a pomáhají strategicky. Jejich přístup pak vystihuje známý citát: „Daruješ-li člověku rybu, nakrmíš ho na den, naučíš-li ho lovit, dáš mu potravu pro celý život.“ Obecná populace pak volí spíše přístup dodatečné pomoci, velmi často tak pro svou dobročinnou aktivitu využívají snadno dostupné charity, například v retailových obchodech.

Podíváme-li se na oblasti pomoci dle věku dolarových milionářů, u těch mladších je výrazně vyšší orientace na pomoc Ukrajině a zdravotní péči. Nejvíce pak investují do podpory vědeckých institucí a výzkumných grantů, mentoringu pro začínající podnikatele nebo nezávislé žurnalistiky. Zjednodušeně by se dalo říct, že mladší dolaroví milionáři podporují více vývoj ekonomiky v duchu velkých ideálů, zatímco ti starší svou pomocí řeší společnost a problémy kolem sebe.

Při mezistátním porovnání je patrné, že slovenští dolaroví milionáři svou pomoc více zaměřují na sociálně slabé rodiny. To může být dáno i více otevřenými sociálními nůžkami či silnější roli náboženského vyznání na Slovensku oproti Česku. Dalším výrazným rozdílem je pak ochrana přírody, která je na Slovensku více preferovaná. Příčinou může být zvýšená potřeba chránit národní přírodní kapitál, který může být ohrožen v určitých regionech a oblastech.

Na jakou pomoc se zaměřují Čeští milionáři a česká obecná populace

Na jaké oblasti pomoci se zaměřujete?

CZ MILIONÁŘI Obecná populace

    Na jakou pomoc se zaměřují Slovenští milionáři a slovenská obecná populace

    Na jaké oblasti pomoci se zaměřujete?

    SK MILIONÁRI SK obecná populácia